Poslední den v Portugalsku sestával z pěti krátkých měřených úseků v regionu Fafe, přičemž Lappi zde zaznamenal bleskový start v podobě vyhrané úvodní rychlostní zkoušky, čímž se přesunul z páté na čtvrtou příčku celkového pořadí. V průběhu dalších dvou měřených úseků si místo vyměnil s Danim Sordem, avšak po skončení rallye bohužel inkasoval desetivteřinovou penalizaci za porušení pravidel v městské erzetě pátečního večera, což jej odsunulo zpět na pátou příčku. Získal však pro sebe závěrečnou Power Stage, a tedy i pět bonusových bodů a posun na páté místo v mistrovství jezdců.
V prostředním měřeném úseku posledního dne (Luilhas) si Toyota dokonce vybojovala první dvě místa, kdy Latvala zaznamenal nejrychlejší čas a Lappi dojel jako druhý. V pátek, který se ukázal pro celý tým jako smolný, byl Latvala nucen odstoupit a rallye předčasně skončila i pro Otta Tänaka, nicméně podle pravidel rallye se Latvala mohl v sobotu vrátit do závodu a v průběhu posledních dvou dnů ukázat se svým Yarisem WRC vysoké tem
Tommi Mäkinen (šéf týmu)
„Je dobré, že jsme Portugalskou rallye zakončili v pozitivním duchu. Samozřejmě páteční zahájení bylo pro všechny zklamáním, ale je dobře, že se Jari-Matti vrátil zpět do děje a mohl absolvovat další dva čisté dny za volantem. Esapekka předvedl skvělou jízdu s ambicemi na pódiové umístění a výborně bojoval s Teemu Suninenem. Esapekka tentokrát bitvu nevyhrál, nicméně podařilo se mu ukořistit pět bodů v Power Stage, což byla opravdu příjemná odměna za jeho snahu v posledních dvou dnech. Celkově se tedy pokusíme z tohoto víkendu odnést co nejvíce zkušeností, abychom příště byli silnější.“
Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 7)
„Dnešek byl dalším dobrým dnem s dalším etapovým vítězstvím. Samozřejmě jsem se snažil jet o body v Power Stage a dal do toho všechno. Byla to velmi dobrá jízda; nemyslím, že jsem mohl jet o mnoho lépe, protože dnes na mne v erzetě Fafe připadlo čištění tratě, protože jsem z vozů WRC vyjížděl jako první. Jsem však spokojen, protože moje jistota za volantem se hodně zlepšuje. V dnešních úsecích, které byly techničtější než předtím, jsme se také mohli něčemu přiučit o nastavení vozu potřebném pro Sardinii. Budu tam odjíždět pozitivně naladěn.“
Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9)
„Dnes jsme pouze pokračovali ve stejném duchu, v jakém jsme zakončili včerejšek: stále naplno. Nakonec jsme ale nemohli srovnat krok se Suninenem. Byl to opravdu hodně tvrdý souboj. Odvedl skvělou práci a pódiové umístění si zasloužil. Také ale musím mít radost z pěti bodů za Power Stage. V této chvíli mám na kontě polovinu vyhraných Power Stage v letošním roce, a to je důležité, protože mám 15 bodů navíc jen z těchto tří samotných rychlostních zkoušek. S průběhem víkendu jsem celkově spokojený: neudělali jsme žádné chyby, a o to nám ostatně také šlo.“
Esapekka Lappi (jazdec, vozidlo č. 9)
„Dnes sme len pokračovali v rovnakom duchu, v akom sme zakončili včerajšok: stále naplno. Nakoniec sme ale nemohli porovnať krok so Suninenem. Bol to naozaj veľmi tvrdý súboj. Odviedol skvelú prácu a pódiové umiestnenie si zaslúžil. Tiež ale musím mať radosť z piatich bodov za Power Stage. V tejto chvíli mám na konte polovicu vyhratých Power Stage v tomto roku, a to je dôležité, pretože mám 15 bodov navyše len z týchto troch samotných rýchlostných skúšok. S priebehom víkendu som celkovo spokojný: neurobili sme žiadne chyby, a o to nám napokon aj išlo.“
Konečné výsledky, portugalská rallye:
A co bude následovat?
Příštím podnikem světového rallyového šampionátu FIA je další akce na měkké a písčité šotolině na jihu Evropy: Italská rallye (Rallye Sardinie) 7.-10. června 2018. Italské kolo mistrovství světa pořádané v okolí města Alghero v severozápadní části Sardinie je proslulé rychlými a úzkými úseky. Každá nepozornost jezdce může být rychle ztrestána odhalenými balvany nebo stromy podél tratě. Lze též očekávat vysoké teploty. Fotografie